יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

אחריות לכל החיים מה זה בדיוק אומר?

אחריות לכל החיים?
השבוע החלטתי לעזור סוף סוף לאבי עם המחשב הנייד הישן שלו.
כבר תקופה ארוכה שהוא מתלונן שהמחשב איטי מידי ולא מצליח לגלוש כראוי באינטרנט ולהשתמש באפליקציות בסיסיות ביותר ללא המתנה מעצבנת.
אז החלטתי להיות סוף סוף בן עוזר והחלטתי לשדרג את הזכרון במחשב הנייד הישן שלו. 
כשבדקתי את הזכרונות למחשבים ניידים מלבד גודל הזכרון, מהירות זכרון המטמון שלו בדקתי את האחריות שלהם. זכרונות למחשבים ניידים (ובכללית גם זכרונות מחשב ריגילים) מגיעים עם תקופות אחריות שונות: שנה, 3 שנים, 5 שנים וגם אחריות לכל החיים. אין ספק שאחריות כל החיים זה משהו שמשתלם. 
Kingston ValueRam 2GB

אז החלטתי לרכוש זכרון למחשב נייד Kingston ValueRam 2GB 667Mhz שמגיע עם אחריות לכל החיים! אבי היה מרוצה, המחשב עובד נפלא, אך המשפט הזה הציק לי כל הלילה...

איך יכול להיות שלמוצר יהיה אחריות לכל החיים ? עם הנכד שלי (בצורה היפותטית) ירצה להשתמש במוצר והוא יתקלקל האם יתקנו? יחליפו? אז החלטתי לבדוק מה בעצם אומר המשפט "אחריות לכל החיים"  

אז לפי ויקיפדיה התשובה ברורה - http://en.wikipedia.org/wiki/Warranty
 lifetime warranty is usually a guarantee on the lifetime of the product on the market rather than the lifetime of the consumer. 

או פשוט בעברית: "אחריות לכל החיים היא בדרך כלל ערובה על חייו של המוצר בשוק ולא על החיים של הצרכן" ובעברית פשוטה יותר - אם מחר מחליטים שמפסיקים לייצר את המוצר סימן ששם נגמרת האחריות.

כשאנו מחליטים להוציא כסף על מוצר מסויים אנו שוקלים כל מיני דברים בראש, האם זה הכרחי? האם המחיר אטרקטיבי? וכשאנו שומעים את המשפט "אחריות לכל החיים" ,אנו מרגישים שזה כלום להוציא כל סכום כסף בין עם זה 200 שקלים ובין אם זה 20,000 שקל אם קנינו מוצר שישמש אותנו כל ימי חיינו.

אז מסתבר שאחריות לכל החיים  הוא משפט מחץ לסגירת מכירה, אני מאמין שהוא בא ככל הניראה מהקפיטליזם של אמריקה ויכולות השיווק האגרסיביות שלהם.

אז מה שהתחיל כתהליך של רכישה מוצלחת מצאתי את עצמי מתוסכל, כי יש כאן משהו שהוא לא כל כך הגון ומה שכן באתר של היצרנים ניתן להבין את המשתמע מכל הכיוונים. אז פניתי לחוק.

לפי החוק אמור להיות מוגדר בתעודת אחריות שאם המוצר "גומר את חייו" יש צורך לציין כמה זמן תינתן אחריות לאחר . 
לדוגמא חברת "סיסקו" לפי המדיניות שלה נותנן אחריות 5 שנים אחרי הפסקת המוצר. שזה מצויין .

לסיכום
לא ניתן לומר שחתכתי ורידים בגלל האחריות, אבל למדתי משהו חדש - למדתי מהי אחריות לכל החיים. לא חסרים מוצרים כיום בכל מקום כמו מקציפי קפה רגישים שאתה לא מבין איך נותנים להם אחריות כל כך ארוכה. צריך פשוט לקרוא או לשאול כמה זמן ניתנת אחריות לאחר מות המוצר. אם אין שום זמן לאחר התקופה היתי פשוט ממליץ לכם לרכוש מוצר עם אחריות ידועה יותר כמו 3 שנים 5 שנים ואפילו שנה במקרים מסוימים שהמוצר נראה פשוט מידי. 

עדיף אחריות ידועה מראש מאחריות לכל החיים שנגמרו עכשיו !

ברוכים הבאים לבלוג מחשבים הניידים של עידן נדיר !

שלום רב,

הינכם צופים בבלוג המחשבים הניידים של עידן נדיר,

כאן אנסה לסקר בצורה אובייקטיבית כל הפרטים הנוגעים לעולם המחשבים הניידים החלק מסקירה של דגמי מחשבים ניידים ועד לטיפים וטריקים לשימוש הינכם מוזמנים להנות להגיב ולהתערבב בכל מה שקשור לכל שאלה הינכם מוזמנים לפנות אלי לתיבת הדוא"ל Idan.Nadir@gmail.com .

תגיות: מחשבים, ניידים, מחשב, נייד, בלוג, בלוגים, מדריכים, מאמרים