יום שני, 9 באוגוסט 2010

כונן קשיח למחשב נייד - להחליף לכונן SSD

מהו כונן הSSD: 
הפירוש הוא Solid state drive (זיכרון בלתי נדיף)  כונן קשיח זה נצור להחליף את הדיסקים הקשיחים הרגילים, המהירות הגבוהה שלו נובעת מכך שאינו מכיל חלקים נעים ולכן גם זמן הגישה לקבצים מהיר יותר , הוא שקט יותר וצריכת החשמל שלו נמוכה יותר.

קצת היסטוריה עצמית: 
מחשב הנייד הראשון שרכשתי היה בצבא קניתי את המחשב נייד  pavilion ze4500  של HP חוץ מהעובדה שלזמנו המחשב היה טוב מאוד אבל תמיד הציק לי זמן העלאת הנתונים שלו שנגרמה בעיקר בגלל הכונן הקשיח שלו שהיה 5400RPM (סיבובים לדקה) לכן עד היום שרכשתי מחשב נייד חדש השתלדתי תמיד לשדרג לכונן קשיח רגיל שמכיל 7200 סיבובים וניידים מגיעים לרוב 5400.

הברכה: 
אך התברכנו בטכנולוגיה מעולה ועכשיו זה כאן טכנולוגית הSSD בשונה מכונן קשיח הוא לא מזיז שום חלקים נעים כמו מחט על הדיסק הוא עובד בדומה לכרטיס זיכרון פלאש כך שהמהירות פשוט טובה, החיסכון שלו בחשמל הגישה המהירה יותר וכן גם אין רגישות לתנודות מה שלרוב קורא כי מחשב נייד הוא נייד. 

יתרונות השימוש בכונן SSD: 
המהירות - שמורגשת בעיקר בהעלאת המערכת הפעלה, ברוב המקרים מערכת ההפעלה עולה פי 2 יותר מהר מכוננים רגילים והתחושה שהמערכת הפעלה פועלת מהר נותנת תחושה של מחשב מהיר. 
מהירות פתיחת קבצים בתור חובב פוטושופ הדבר שאני הכי שונא זה לעלות קובץ פוטושופ ולחכות איזה 5 דקות עד שיעלו כל הדברים חובבי מוסיקה פלאגינים גראפיקה וידאו מאוד יאהבו את הטעינה המהירה של הקבצים שוב בגלל שאין צורך לחפש את הקובץ על גבי דיסק הוא פשוט מאתר ומפעיל. 
אין רעש: סיטואציה - השעה 2:00 לפנות בוקר סיימתם כרגע עבודה או את המשחק הארוך שהקדשתם לו אתם משאירים את המחשב להוריד כמה קבצים למחר ניגשים למיטה ופתאום שומעים זמזום מעצבן שמגיע מתוך המחשב שלכם אתם תוהים איזה חתול נבלע בתוך המחשב ולמה הוא ככה מרעיש. תופעה זאת נפוצה לאחר שימוש מסוים בכונן הקשיח המחט והקריאה בדיסק מתחילים לתת את אותותיהם והשימוש של הקריאה והכתיבה מתחיל להישמע ... אז אין את זה בכונני הSSD מכוון שאין חלקים נעים השקט של השימוש בכונן הקשיח הוא פשוט שקט. 
צריכת חשמל: בתנאי מעבדה צריכת החשמל ירדה עד 30% אין לי עדין אינדיקציה לצריכת החשמל אך ההיגיון באמת מקבל טענה זאת שכן רוב הזמן המחשב פשוט עסוק בלכתוב ולקרוא ואם אין לו את המשימה הזאת הרי שהפעילות עצמה מהירה יותר. ולכן גם תצרוך חשמל פחות. מוצר שצורך חשמל פחות נחשב מוצר "ירוק" ולכן זה יתרון בפני עצמו .


חסרונות השימוש בכונן SSD: 

SSD היא טכנולוגיה בחיתוליה ועתידים להשתפר עם הזמן ואני מחכה לזה ... 
נפח כונן קשיח נמוך: כיום כונני הSSD מגיעים עם נפח קטן יותר הממוצע מגיע עם 64 ג'יגה ניתן להשיג גם כוננים שהם 128GB ואולי קצת יותר  אך עדין לעומת כמות המדיה הגדולה שאנו מחזיקים זה נמוך מידי. 
המחיר - כיום במחיר של כונן SSD של 64 ג'יגה ניתן לרכוש דיסק קשיח רגיל של 1000 ג'יגה ויותר, המחיר הלא אטרקטיבי והפרשי המחירים מפריעים בצריכת המוצר. 
שגיאות - לרוב מערכות הפעלה לא מכירות כונן זה כדיסק קשיח רגיל ולכן יש צורך לבצע עקיפה לצורך התקנה של מערכת הפלעה אך עדין קיימות שגיאות נוספות.

הקישור למחשבים ניידים
כונני SSD קיימים בעיקר בגודל של 2.5 אינטש ככה שהוא מתאים למחשבים ניידים וניתן לרכוש כוננים קשיחים למחשבים ניידים התומכים בטכנולוגית SSD , כיום כבר התחילו לייצר מחשבים ניידים עם כניסה ל2 כוננים קשיחים בהם ניתן להכניס כונן קשיח SSD למערכת הפעלה ועוד כונן קשיח רגיל לשמירת הנתונים הרגילים .

לסיכום הינה סרטון המדגים את ההבדלים בין הכוננים הקשיחים של חברת Samsung שאגב לא הכי מהירים ניתן לרכוש כוננים קשיחים למחשבים ניידים תומכי SSD של חברת INTEL או של חברת MUSHKIN מהירות יותר ומומלצות יותר אך הסרטון מבוצע יפה ומדגיש את ההבדלים העיקרים . צפיה מהנה:

ברוכים הבאים לבלוג מחשבים הניידים של עידן נדיר !

שלום רב,

הינכם צופים בבלוג המחשבים הניידים של עידן נדיר,

כאן אנסה לסקר בצורה אובייקטיבית כל הפרטים הנוגעים לעולם המחשבים הניידים החלק מסקירה של דגמי מחשבים ניידים ועד לטיפים וטריקים לשימוש הינכם מוזמנים להנות להגיב ולהתערבב בכל מה שקשור לכל שאלה הינכם מוזמנים לפנות אלי לתיבת הדוא"ל Idan.Nadir@gmail.com .

תגיות: מחשבים, ניידים, מחשב, נייד, בלוג, בלוגים, מדריכים, מאמרים